Butik Tasarımında Olmazsa Olmaz 7 Ürün

Girişimciliğe başarılı bir perakende giyim mağazasıyla giriş yapabilmeniz için dikkat etmeniz gereken birçok husus vardır. Eğer bu sektörde süreklilik istiyorsanız hedef kitleye ulaşılıncaya kadar adım adım neler yapacağınızı doğru bir şekilde planlamanız çok önemlidir. Planınızı özverili yapmanız taktirde ilerde karşılaşılabilecek her türlü olumsuzlukları daha kısa sürede ve sağlıklı çözebilmenizi kolaylaştıracaktır.

Kıyafet Standı

Giyim Mağazası Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler? 

Giyim mağazası açarken potansiyel müşterilerinize onlar için diğer mağazalarda eksik olan şeyi sunmanız gerekebilir; Eşsiz kıyafetler satmayı, diğer markalarla karşılaştırıldığında daha ucuza temin etmeyi, demografik belirli özelliklere veya diğer kreatif alternatiflere odaklanabilmeyi, en ufak detaylara önem vermenizi ve bununla birlikte satış yapacağınız ürünü iyi tanıtabilmeniz ve pazarlayabilmeniz için mağaza ekipmanlarını iyi seçmeniz, ürünlerinizin reklamını yaparken göze hitap etmesi ve dikkat çekici sloganlarla sunmayı, hedef kitleye uygun bir lokasyonda mağaza seçmenizi içerir.

Müşterilerin neler istediğini belirlemek başarılı bir mağaza için olmazsa olmazdır. Bununla birlikte sizin belirli bir zevkiniz varsa ve bu konuda kendinize güveniyorsanız, insanlarla iyi iletişim kurduğunuzu düşünüyorsanız ve çalışmaktan keyif alıyorsanız giyim mağazası açmak sizin için daha kolay olacaktır. Tabi insanların ne istediği konusunda nokta atışı yapabilmek için iyi analiz yeteneğinizin kuvvetli olması önemlidir. Analiz edebilme becerisi size insanların neler istediğini konusunda stratejik bir plan çizmenizi kolaylaştırıp işe sağlam adımlarla başlamanızı sağlar.

Tabi ki zaman, bir işe girişildiğinde nasıl kullanacağınız bu noktada dikkat etmeniz gereken noktalardan biri. Mağaza açmak için çalışmayı sevmeniz gerekir çünkü belli mesai saatleri arasında mağaza işletseniz bile sürekli araştırma yapmalısınız. Güncel moda olan, popüler olan şeylerden haberdar olmalısınız. Bunun için blog sitelerini takip edebilir, moda dergisi karıştırabilirsiniz… Tabi artık günümüzde olmazsa olamaz sosyal medya kullanmanızda analiz edebilmeniz ve gündemi takip etmeniz konusunda oldukça önemli. Instagram’ dan bu işle ilgilenen popüler olan insanları takip edebilirsiniz. Bütün bunlar için mağaza işletmesi dışında zaman ayırmanız kaçınılmazdır.

Butik Açmak İçin Takip Edilmesi Gereken Adımlar? 

Kendi işini yapmak isteyen insanlar için son dönemlerde butik açmak oldukça popüler. Dışardan bakıldığında kolay gibi gözüken ama aslında zorlukları olan bu girişimcilik için doğru adımlar atmak ve incelikli olmak çok önemli. Hedef kitlenizi iyi analiz etmeli ve o doğrultuda başarılı olmak için iyi seçimler yapmalısınız. Butik açmak istiyorsanız iş planınızı eksiksiz tamamlamalısınız.

Butik için fiziki iş yeri gereksinimi duyuyorsanız ve açmak istiyorsanız hedef kitleye yakın bir konumda olması gerekli bunun için konuma karar verdikten sonra araştırmaya başlamalı ve dekorasyonunu istediğiniz gibi yapabileceğiniz size en uygun iş yerini kiralamalısınız. Yalnızca kirası uygun diye iş yerini tutarsanız, işler sizin beklediğiniz gibi gitmeyebilir ve beklenmedik şekilde batabilirsiniz. Arıca kiralama yaparken rakipleriniz size yakın mı değil mi, işlerinin yoğunluğu nasıl önceden araştırma yapmalısınız. Rakiplerinizin olması size avantaj sağlayacağı gibi dezavantaj da olabilir bunu önceden iyi düşünmelisiniz. Ayrıca butiğinize ulaşımın nasıl olduğu da önemli noktalardan biridir.

Fikrinizi gerçekleştirebilmek için tabi ki kiraladığınız yerde vergi dairesine, ticaret odasına, belediyeye, Esnaf ve Sanatkarlar Odası’na gitmelisiniz ve gerekli evrakları teslim etmeli gereken izinleri almalısınız. Belgeleriniz onaylandıktan sonra hayallerinize koşar adım ilerleyebilirsiniz.

İşe girişmeden kafanızda bir şeyler oluşturmalı ve bunları sizin tam olarak istediğiniz gibi hayata geçirebilecek ve sizi iyi anlayan, güvenebileceğiniz insanlarla çalışmanız önemli. İlk olarak kendi ürününüzü üretmeyi mi yoksa toptan ürün alıp satmayı mı düşünüyorsunuz buna karar vermelisiniz. Satacağınız ürünlerin hedef kitlesini, popüler olmasını ve beğenilebilecek parçaların araştırmasını yapmalısınız. Toptan ürün almak isterseniz tüketicilerin hangi ürünlere ilgi gösterdiğini bularak trend olan parçaları piyasa analizi yaparak belirleyebilirsiniz. Bazı popüler olmamış, standart olmayan ama ürünün kalitesiyle ve özel tasarımıyla yüksek meblağlarda olan ürünler bulup müşteri profilini bu şekilde de belirleyebilirsiniz tabi ki.

Kendi ürününüzü üretmek istiyorsanız çeşitli üretici firmalarla görüşüp sizi anlayabilecek üreticiler bulabilirsiniz. Konseptinizi belirledikten sonra tasarımcılarla çalışıp piyasada olmayan tasarımlar çıkış yaparak insanların dikkatini çekebilir, kendi markanızı yaratmanız konusunda ilk adımları atabilirsiniz.

Kullanışlı ve Şık Bir Mağaza Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Satacağınız ürünleri belirledikten sonra artık mağazanın tasarımını yaptırmalısınız. Kullanışlı ve şık bir mağaza tasarımı için dikkat edilmesi gereken birçok incelik vardır. İlk olarak nasıl bir konsept olması gerektiğine karar vermelisiniz bunun için iç mimarlardan yardım alabilir bu sayede aklınızdaki mağazayı dizayn edebilirsiniz.

Mağazanın renkleri nasıl olmalı? Nasıl bir ışıklandırma yapılmalı? Ne tarz aksesuar kullanılmalı? Parke nasıl olmalı? Küçük bir alanı bile nasıl kullanışlı yapıp değerlendirmeli? Kabin bölümünü müşterinin rahat etmesi açısından nasıl tasarlamalı? Mağazaya müşterinin ilk girdiği anda hoşluk bırakması açısından nasıl bir koku kullanılmalı? Ürünlerinizi iyi durmasını sağlayacak ve pazarlamanızda etkili nasıl askılı ve raf kullanılmalı? Kıyafetlerin asıldığı stantları ya da sergilenecek tezgâhların nereden temin etmeli? Bütün bu soruların cevabını ayrıntılı bir şekilde düşünmelisiniz.

Mağazanıza alacağınız ürünler ileriki dönemde sizin için çapraz satış yapabilme imkanınızdan ötürü yerleşme planınızı dikkatli yapmalısınız. Kullanışlı ve şık bir mağaza tasarımı için buradan bakabilirsiniz.

Butik Dizaynında Raf Düzeni 

Gösterdiğiniz çabaların karşılığını almanıza çok az kaldı! Mağazanıza müşterinin ilk girdiği birkaç saniyede etkilenebilmesi ve kafasında ne kadar hoş bir mağaza oluşabilmesi için butik dizaynında raf düzeni çok önemlidir.

İlk olarak ürünlerinizin görünebilmesi, sıkışık olmamasına dikkat etmelisiniz ki ferah bir görünüm kazansın. Yoksa iç içe geçmiş kıyafetler arasında kimse istediği kıyafeti bulabileceğini düşünmeyeceği gibi mağazada vakit geçirmek de istemez.

Ürün renklerine göre ya da kategorisine göre sıralayabilir veya kombin yaparak müşterinin ürüne bakışını değiştirip beğenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca ürünlerin muhafazası için rafları sürekli olarak düzenli tutmak; kıyafetin kırışmaması, pörsümemesi ve kırışmaması için gereklidir.

Butik Tasarımında Olmazsa Olmaz En Gerekli 7 Ürün 

Ürünlerinizin kalitesi kadar onları tanıtacağınız ve temin edeceğiniz ürünler de çok önemlidir. İlerleyen zamanlarda sorun yaşamak istemiyorsanız işinize yarayacak ve dekorasyonu rahat yapmanızı sağlayacak bu 7 ürüne bakmanızı öneririz. Çift Delikli Siyah Direği raf yapımında kullanılır ve alçıpan duvarlar için uygun değildir. 30 cm Ters Büküm Siyah Destek sunta-lem raf için kullanılır. Tekli ve çiftli direklere, alüminyum direklere ve rondo direklere uygundur. 30×10 profili geçme Pimsiz Siyah Baston ve 30X10 Profile Geçme Eğri Pimli Siyah Baston ise elektrostatik siyah mat toz boyadan üretilmiştir. Köşeli Siyah U Boru elektrostatiktoz boya ile üretilmiştir, ürün ronda direk ve çiftli direklere uygundur. Kulaklı Boru Siyah alüminyum direk, rondo direk ve duvara monte direklere uygundur, elektrostatik toz boyadır. Kulaklı boru alındığında ayrıca baston da alınması gerekir. Son olarak Suntalem Raf kenarları pcv ile kaplanmış olup siyah, beyaz veya ahşap renklerinde sipariş alınmaktadır. Buradan ürünleri inceleyebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu