Vitrin Tasarımı Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Vitrin, mağazanın kimliğini yansıtır. Vitrin tasarımı yapılmadan önce mağazanın genel bilgileri toplanır ve hedef kitlesi belirlenir. Ürünlerin ne olduğu ve kimlere satılması planlanır.

Örneğin; çocuk mağazası ise çocukların algısına göre tasarım yapılır. Teknoji ürünleri satılır ise daha çok genç kitlenin dikkatini çekecek şekilde tasarımlar düşünülür. Bayan giyim ise o yılın modasına uygun bir şekilde taşarım yapılmalıdır.

Vitrin tasarımı yaparken podyum, ışık ve renk titizlikle seçilmeli. Podyum, sergilenecek ürünün alt zemini oluşturulan objeye denir.

Podyum; suntalam, cam, dogal agaç, pleksi isteğe göre ve ürüne göre tercih edilir.

Işık gelenellikle spot kullanıldığı gibi isteğe göre led ile de aydınlatılabilir. Renk seçimi genellikle kurumsal kimliğe göre hareket edilgi gibi tercihe göre değişir; fakat bizim önerimiz genellikle mat beyaz veya beyaz tonlarıdır. Nedeniyse içine nasıl ürün kullanırsanız kullanın kendini ön plana atar.

Vitrin dekorunu güçlendiren ve anlamlı hale getiren destekleyici objeler kullanılmalıdır. Örneğin; manken, tel pano, askı sistemi, ahşap dolap ve hayal gücünüz nereye kadar gidiyorsa mağazanızın vitrini ne kadar iyi konuşur ise mağaza satışlarınız o kadar iyi olur  😊

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu