Mağaza Tasarımında Vitrinin Önemi Var mı?

Vitrin tasarımları mağazaların genel görüntüsünü değiştirerek bütünlüğü sağlamaktadır. Bizlere ilk gösterimi vitrinler verir. Biz müşteriler olarak bu gösterime göre içeriye girip girmemek konusunda karar veririz. Hangi sektörde olursa olsun ilginizi çekebilen bir ürün gördüyseniz mutlaka bir şeyler ya da birden fazla faktör doğru dizayn edilmiş demektir. Vitrinin önemi, mağazanın görüntüsü ve ilgi çekmesi bakımından çok fazla önem taşımakta.

İyi ve doğru tasarlanmış vitrin müşteriyi içeri çekerek satış için yardımcı olabileceği gibi, kötü tasarlanarak önem verilmeyen vitrinler de müşteriyi mağazaya girmekten vazgeçirebilir.

Vitrin tasarımlarının iyi olması mağazalar için hayati önem taşıdığı görülebilir. Vitrin görücüye çıkmak gibidir. Mağazanın dışa açılan kapısı olarak adlandırabiliriz. İyi bir vitrin tasarımı için bazı hususlara dikkat edilmelidir. Her şeyden önce vitrinde duran ürünlerin sıklığı da önemlidir. Vitrinde kullandığınız ışıkların açıları, ürünlerin temizliği, rafların renk düzenlemeleri de çok fazla önem taşımaktadır. İnsanların yüzünü gülümseten ve insanlara güven veren renklerin, çizimlerin veya tasarımların kullanılması da bu hususlar içindedir.

Ülkemizde nadiren de olsa dijital kullanımlar da bulunmaktadır. Önem vermemiz gereken renklerin bazıları şunlar olmaktadır. Kırmızı, mavi, mor, beyaz, turuncu, yeşil ve sarı renklerini mağaza içerisinde uygun şekilde ve mağazanın temasına uyacak biçimde kullanmak görünüşü olumlu şekilde etkilemektedir. Bu renkler insanın beyninde yarattığı algılar nedeniyle daha çok alışverişe, güvene, ucuzluğa ve birçok faktörlere neden olduğunu görebiliriz. Vitrin tasarımları müşterilere “biz buradayız” dedirten tasarımlarla dolu olması gerekmiyor. Sade ve hoş olması ürünlerin görünürlüğünü arttırarak müşteriye çok daha fazla potansiyel tanıyor.

Sade ve Şık Vitrinlerin Avantajları

Müşterilerin ilgi odağını çekmek için vitrinlerin renk uyumu önemli bir faktör diyebiliriz. Yapılan araştırmalarda gösterir ki vitrini iyi tasarlanmış bir mağazanın ziyaretçileri dolaylı olarak da satış oranlarını arttırmaktadır. İyi tasarlanmış bir vitrin, alışveriş yapmayı düşünmeyen bir insanı bile mağazaya sokarak bir şeyler almaya teşvik edebilmektedir.

İnsanlar arasında çoğunlukla kadınların fazla olduğu müşteriler vitrinlerin hoşluğuna göre o mağazaya girip girmemek konusunda karar verdiğini görebiliyoruz. Mağazalarınızda önem vermeniz gereken en önemli öğeler istatistiklere göre vitrin tasarımıdır. Vitrin tasarımlarınızı bu konuda bilgili kişilere yaptırarak bu işi daha iyi şekilde yapabilirsiniz. Vitrin tasarımı ile ilgili önemini anlatmak için bir örnek vermek gerekirse şu şekilde bir örnek olabilir: Bir alışveriş mağazasında gezerken etrafa bakınıyorsunuz bir mağaza aydınlatması güzel, ferah bir cam seçimi, renk seçiminde camın ferahlığı ile aynı oranda kaliteli olan bir mağazaya bakmayı tercih edersiniz.

Vitrin tasarımı bu etkenler göz önüne alındığında çok önemlidir. Raf tasarımlarınıza mağazanızın imkanını yettiği en iyi şekilde önem vermeniz gerekiyor. Bir mağazanın vitrini tasarlanırken, önemli unsurlardan birisi de vitrinde ürünlerin birlikteliğidir. Vitrinlerde kullanılan sergileme elemanlarından mankenler, askılar vb. önem verilmiş olmalıdır. Mağazalarda ürün geri planda kaldıysa hedef kitleye ulaşamaz ve mağazanın hedeflediği satış gerçekleşemez. Belirli zamanlarda ürünlerin vitrin değişimini yapmak müşterilerin ürünleri fark edebilmeleri kolaylaştırmaktadır. Bu değişiklikler renk ve malzemelerin değiştirilmesiyle sağlanmaktadır. İnsanlar etkilendikleri şeyi akıllarında tutabilmektedirler. Bu nedenle görünüş açısından vitrinler, insanların zihinlerinde kalıcı olarak kalmaktadır. Mağazanın iç dizaynı da vitrinlerin doğru şekilde kullanılmasıyla birlikte güzelleştirilebilmektedir. Mağazanızın içini çok doldurmadan doğru konumlandırma ile daha şık görünümler oluşturabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu